Mulle kuuluu hyvää

20.4.2018

Lontoossa on nyt pari päivää nautittu ihanasta helteessä, olen pukeutunut sandaaleihin ja t-paitoihin, kantanut takkia turhaan mukana. Eilen join pienen oluen sillä terassilla, johon talvella aina suunnittelimme menevämme sitten, kun on lämmin, ja luin kirjaa kahvilan ulkopuolella vaihdettuani varjoon, sillä auringossa tuli liian kuuma.

Mutta ei helle ole pääsyy sille, miksi mulle on viime päivinä kuulunut hyvää.

Muutettuani Lontooseen olen hakenut töitä, mikä on ollut usein aika kauheaa. Olen säännöllisesti kyseenalaistanut kaiken osaamiseni, kielitaitoni ja ylipäätään sen, että voinko enää koskaan nauttia työnteosta. Kuvitellut huijanneeni kaikki aiemmat työpaikkani ja onnistumiseni, toisaalta taas kipuillut heittäväni kaivoon hyvän koulutuksen ja kokemuksen. En ole epäillyt sitä, oliko muutto Lontooseen oikea päätös, mutta mitä kuuluu -kysymykseen on tehnyt mieli vastata korkeintaan ok.

Mutta nyt on kelkan suunta vaihtunut, sillä olen siis vihdoin löytänyt töitä. Sellaisia tähän tilanteeseen sopivia hommia, joista on hyvä fiilis ja joiden alkamista odotan ihan innolla.

Koska työt alkavat vasta toukokuun puolivälissä, lelluttelen parhaillaan sellaisessa superrennossa lomafiiliksessä, jollaista en ole hetkeen kokenut. Tämä on varmaan huolettominta aikaa aikuisen elämässä, mietimme yksi päivä porukalla. Edellistä työtä ei tarvitse enää pätkän vertaa stressata (toisin kuin vaikka lomilla, jolloin työhommat käyvät väistämättäkin silloin tällöin mielessä), eikä alkavan homman eteen voi tehdä vielä hurjasti. Haaveilen välillä freelancerin arjesta (tai vakkarityöpaikasta), mutta nyt mietin, että vaihtaisinko sittenkään tätä huolettomuutta mihinkään.

Näissä fiiliksissä minä olen rentoillut menemään Lontoon puistoissa ja terasseilla niin, että vasen käsivarsi vähän punottaa. Olen poikennut näyttelyihin ja shoppaillut tuliaisia ensi viikon Suomi-lomalle. Laittanut ystäville viestejä, kun on pitkästä aikaa ollut jotain kivaa kerrottavaa. Ja ehtiskö muuten nähdä pian. Viikonloppuna aion poiketa lähipuiston maauimalaan, tutustua Lontooseen entisen kodittoman vetämällä kävelykierroksella ja naureskella stand up -illassa. Istua terasseilla ja juoda olutta.

Ihan mitä huvittaa, koska (muka)loma, vapaus ja kesä. Jee.
Post Comment
Lähetä kommentti